Winkelteam training

Mensen inspireren, confronteren en adviseren

BELEVING,
dat is waar het tegenwoordig om draait bij de retailers.
Veel winkeliers weten niet altijd wat ze zich daarbij voor moeten stellen.
Als ze er al een voorstelling van hebben dan wordt vaak gedacht aan een product dat aandacht trekt, technische of professionele presentaties en dat soort dingen.
Biedt dat echter wel beleving op de langere termijn? presentaties die vandaag helemaal hot zijn, zijn morgen weer achterhaald, dat gaat snel.

Wat is de beleving dan eigenlijk wel?

Strikt genomen is de beleving alles wat je meemaakt. Dat kan op vele manieren, zoals entertainment bieden en winkelpresentaties maken die een bepaalde sfeer oproepen. Dat in deze snelle wereld alles veranderd is een feit, maar de beleving van een winkel is wel degelijk van belang en zal steeds belangrijker worden om bijvoorbeeld de groeiende online concurrentie weerstand te bieden.

EEN ONUITWISBARE POSITIEVE INDRUK ACHTERLATEN,
dat is waar het om draait en deze kan op vele manieren, door middel van de bovengenoemde belevingen van producten, presentaties en een perfecte sfeer in je winkel,
en toch de gewenste omzet niet bereiken
;
wat tegenwoordig gauw vergeten wordt, is dat de Retail draait om mensen, je klanten zijn mensen met emoties, gevoelens, wensen en zo meer.

Ook het verkopend personeel zijn mensen. De basis van succesvolle Retail draait om vertrouwen en een goede interactie tussen verkoper en klant. Als het daar fout gaat, kan je verder van alles doen om succes te bereiken en toch nog mislukken.
Maak je eigen personeel vakbekwaam en bewust van jouw winkel, jouw bedrijf. Investeren in goed personeel en deze weten om te buigen naar vakbekwame, betrokken en goed verkopende mensen, is de beste manier om een onuitwisbare eerste indruk achter te laten bij jouw klanten. Door een goed op de klant toegesneden advies maak je al een onvergetelijke indruk en dat begint bij het winkelpersoneel.

Investeren in kwalitatief goed personeel, doe je door intensieve begeleiding en training op het gebied van verkoopvaardigheden, zeer belangrijk voor een daadkrachtig klantgevoel.

Goed vakbekwaam en geïnteresseerd verkooppersoneel is de investering die op termijn het meeste rendement oplevert.

HET DOEL
Extra verkoop door praktische en snel toe te passen styling adviezen aan de klant. Door middel van het snel herkennen van de persoonlijke stijl, de meest belangrijke kleurgroepen van de klant en het gebruik van het body balans systeem heeft het winkelteam tools in handen om de link van de persoonlijkheid van de klant naar de aanwezige collectie eerder te maken en dus extra verkoop te genereren.

Op deze manier krijgt de klant na deze training van de medewerkers, nog meer persoonlijke en vakbekwame aandacht en service. Ze gaan zich ambassadeurs van jouw winkel voelen en zal het shoppen bij deze winkel meer een beleving met een goed resultaat worden. Dat leidt weer tot aanbeveling om de winkels te bezoeken.

‘’Maak van jouw klanten ambassadeurs van jouw winkel’’

Als coach en modeprofessional zal ik mensen inspireren, confronteren en adviseren binnen de fashionbranche.